söndag 28 oktober 2007

Härlig helg!


Mina underbara systerbarn har bott över i helgen. Vi fick gott betyg (tror jag). På vägen hem sa de: "Det var ju precis som att sova hemma. Nästa gång vill vi bo över två nätter". Det blev en del rokader mellan sängarna (några mardrömmar och en tappad napp), men tror att alla har sovit tillräckligt. Vi fick ju en timme extra mitt i natten.
Har även hunnit sitta med pärlorna en stund. Några armband och ett halsband blev resultatet. Gillar de matta baspärlorna.
Nu är det bara tre dagar till min syster Anna och jag har vår egen dag. Yiee-ha!

4 kommentarer:

Anna sa...

Karin, de är grymt nöjda! Fridas pusskalas när du skulle åka var ju ett bra bevis! Fiiiiina smycken och tack för halsbandet och all hjälp i helgen!

CaLa sa...

Jättefina smycken! Jag har svårt att hitta avslut som jag gillar. Har du några tips så är jag jätteglad! De bör vara sp. ;-)

Tips! Spara dina bilder som jpg istället för gif. De får bättre bildkvalité då! Gif används endast för animationer eller t.ex. loggor. ;-)

PetraO sa...

Fick precis höra av Anna att ni har egendag imorgon - fy sjutton vad jag är avundsjuk. Och jag är också avis på alla hennes fina smycken,när ska du stå på julmarknad...eller kan jag få komma hem och shoppa lite någon dag?
Petra

CaLa sa...

Varsågod för tipset! :-)

Ingen fara, jag är oxå mkt ny! Sp betyder silverpläterat, förkortas oftast så. ;-) Med avslut menar jag hur du t.ex. fäster ringen till låset i t.ex. halsbandet, tråden, wiren med pärlor? Jag använder smyckeswire och klämmer oftast fast ett litet avslut med an ögla som jag sedan fäster ringen till låset med. Sedan så finns det ju också andra typer av avslut, men de jag hittat är inte så snygga tycker jag. Använder du dig av knutgömmor och vaxad tråd till dina smycken? Hoppas du förstår. ;-) Hör av dig annars till mig på mail: info@kreating.se, om du har tid och lust att prata lite smyckestillverkning. ;-) Och så kan jag maila över en bild över mina avslut! ;-)